Bezbudžeta mārketings (Grāmatas apskats)

Bezbudžeta mārketings (Grāmatas apskats)

Ar katru gadu arvien populārāks kļūst tāds mārketinga paveids kā partizānu mārketings un ne bez iemesla, jo krīzes novājinātie uzņēmumi šobrīd meklē visus iespējamos paņēmienus, kas ļautu sasniegt necerēti augstus pārdošanas rezultātus, neieguldot teju necik, vai pavisam minimālus naudas līdzekļus savās mārketinga aktivitātēs.

Lai gan jāsaka godīgi, esmu visai skeptiski noskaņots attiecībā uz vārdu salikumu bez maksas. Jo tas, ko grāmatas autors piedāvā savos 50 padomos par mārketinga aktivitātēm, tikai šķietami nemaksā neko. Jo, patiesībā, lai arī ko mēs darītu, tas prasa mūsu laiku, un kā mēs visi ļoti labi zinām – laiks ir nauda. Vēl jo vairāk tad, ja mēs darām lietas, kuras paši ne pārāk labi saprotam (tādā gadījumā tas prasa vēl vairāk mūsu laika), un, šķiet, par šo aspektu grāmatas autors ir nedaudz piemirsis.

Taču neskatoties uz to, grāmata piedāvā 50, manuprāt, tiešām labus mārketinga paņēmienus, kuri, ja gluži nav bezmaksas, ir samērā īsā laikā īstenojami dzīvē, kas ļauj salīdzinoši ātri atpelnīt to sākotnējo ieguldījumu. Tomēr jāņem vērā fakts, ka ne visi aplūkotie paņēmieni ir vienlīdz efektīvi un piemēroti visām biznesa jomām, līdz ar to ikvienam, kurš gribēs grāmatā iekļautos padomus ieviest savā biznesa praksē, sākumā būtu vēlams pakonsultēties ar kādu mārketinga speciālistu, lai saprastu, vai tiešām konkrētajai biznesa jomai, attiecīgais mārketinga paņēmiens ir atbilstošs un sniegs nepieciešamo efektu.

Apsveicams ir fakts, ka šajā ziņā savu padomu neliedz arī pats grāmatas autors, kurš solās sniegt atbildi uz jebkuru interesējošo jautājumu, grāmatā norādīdams e-pastu, pa kuru iespējams ar viņu sazināties. Taču nepatika pārlieku uzkrītošais savu draugu un partneru lobisms, kas no vienas puses varbūt nav slikti viņu savstarpējo attiecību uzturēšanai, bet, manuprāt, bija gluži lieki, jo nav jau tā, ka viņi būtu vienīgie spečuki attiecīgajā nozarē. Bet tas ir viens no viņa mārketinga trikiem, par kuru viņš stāsta arī šajā grāmatā.

Neskatoties uz nebūtiskajām nepilnībām un manu salīdzinoši skeptisko uztveri, grāmata ir laba, un tā vērš lasītāja uzmanību uz nepieciešamību pievērsties sīkumiem, jo tieši sīkumi ir tie, ko klienti pamana visātrāk, un visilgāk tie paliek viņiem atmiņā.

Ieviesiet dzīvē pēc iespējas vairāk knifu, un jūs iegūsiet tādu efektu, kādu nevarētu sasniegt pat ar dārgu un ilgstošu projektu. Pārsteidziet klientus ar savu attieksmi pret sīkumiem, un viņi jūs pārsteigs ar pasūtījumiem.

Par autoru

Igors Manns ar mārketingu nodarbojas jau kopš 1993. gada, ieņemdams dažādus amatus mārketinga jomā, tāpēc nebaidās sevi dēvēt par mārketinga praktiķi. Viņš ir strādājis tādās nozarēs kā agronomija, foto, telekomunikācijas, izdevniecība, nekustamie īpašumi un vienīgais, ko viņš nožēlo, ka nav paguvis pastrādāt lielākā skaitā nozaru.

Ar 2009. gadu Igors Manns sāka darboties interneta mārketingā, ar konsultēšanu nodarbojas kopš 1989. gada, ir izlasījis vairāk kā 1500 grāmatu par biznesu, zinātņu kandidāta grāds un septiņu gadu pieredze lekciju lasīšanā divās augstskolās. Viņš sevi uzskata par labu oratoru un moderatoru, jo vienmēr seko līdzi apkārtējo reakcijai un lūdz atgriezenisko saiti, lai kļūtu vēl labāks. Igors Manns ir izstrādājis 12 dažādas apmācību programmas un trīs korporatīvās treniņprogrammas. Kopš 2003 gada Igors Manns ir sarakstījis deviņas grāmatas, kuras visas veltītas vienam tematam – mārketings, un šobrīd strādā pie divām jaunām grāmatām. Viņš ir arī akciju turētājs izdevniecībā «Манн, Иванов и Фербер».

Autors: Igors Manns
Nosaukums: Bezbudžeta mārketings
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2013
Tulkojums latviešu valodā: Pēteris Skudra
Redaktors: Veronika Pužule
Lappušu skaits: 232
ISBN: 978-9934-0-3093-2

 uzzini-cenu

Scroll To Top