Bizness Bila Geitsa stilā (Grāmatas apskats)

Bizness Bila Geitsa stilā (Grāmatas apskats)

Pieļauju, ka uz pasaules nav neviena datorlietotāja, kurš, ikdienā strādājot ar Microsoft programmatūrām, nezinātu, kas ir Bils Geitss. Par viņu kā par personību sabiedrībā pastāv pat diametrāli pretēji viedokļi, taču viens ir skaidrs – viņš noteikti ir viens no tiem nedaudziem cilvēkiem, kas kardināli mainījis cilvēku dzīves.

Grāmata “Bizness Bila Geitsa stilā” dod iespēju kaut mazliet ielūkoties Geitsa impērijas aizkulisēs, ļaujot izprast ar ko tad īsti nodarbojas viens no pasaules dižākajiem prātiem, kurš vienlaikus izbauda arī pasaules bagātākā cilvēka titulu.

Neceri kļūt par bagātāko cilvēku pasaulē, neiegūstot ienaidniekus.

Vispirms jau jāmin fakts, ka Bils Geitss ir ļoti neparasta personība, kura sevī apvieno šķietami neapvienojamo:

Laikā, kad pieaug pieprasījums pēc intelektuālā darba veicējiem, par īpašu vērtību tiek uzskatītas tehnoloģiskas zināšanas un radoša pieeja. Ja to papildina biznesa tvēriens un dedzīga vēlme uzvarēt par katru cenu, mums ir darīšana ar retu personību.

Tāds tad arī ir pats Bils Geitss. Principā iepriekš minētais ir mūsdienu darba tirgus arvien pieaugošās prasības pret indivīdiem un cilvēku darbaspējas potenciālu. Ieejot tehnoloģiju laikmetā ir noticis kaut kas tāds, kas pirms gadiem divdesmit nebūtu pat iedomājams – uzņēmumi, kuriem nav teju nekādu pamatlīdzekļu tiek novērtēti augstāk, nekā lielas ražojošas kompānijas ar tām piederošām rūpnīcām, birojiem un iekārtām.

Būtībā tagad konkurētspēju nodrošina nevis kompānijai piederošie pamatlīdzekļi, bet gan darbinieki.

Darbinieku atlasei Bils Geitss vienmēr ir pievērsis īpašu uzmanību, jo Microsoft panākumu pamatā, protams, vispirms jau ir paši Microsoft darbinieki, kurus izvēlējās Bils Geitss personīgi, pieņemot darbā tikai pašus gudrākos cilvēkus, kādus vien varēja atrast. Geitss ir pārliecināts, ka atšķirība starp labāko un otru labāko speciālistu radītajiem ienākumiem ir nevis aritmētiska, bet gan ģeometriska.

Mazliet pārsteidzoši bija uzzināt Bila Geitsa attieksmi pret inovācijām, jo īpaši tagad, kad visapkārt tikai runā par to, ka uzņēmumiem, lai saglabātu konkurētspēju, jākļūst inovatīvākiem. Viņaprāt inovāciju nozīme ir stipri pārspīlēta. Microsoft panākumu pamatā nav spēja izgudrot lietas, tai vietā viņi identificēja risinājumus, ieguva tos savā īpašumā un attīstīja komerciāli veiksmīgos produktos, kas ļāva izvairīties no vajadzības nepārtraukti izgudrot riteni no jauna.

Neskatoties uz to, Microsoft ir unikāls uzņēmums – tā pilsētiņa Redmontā nelīdzinās nevienai citai darbavietai pasaulē kaut vai tāpēc, ka gadiem ilgi katru dienu uz darbu tajā dodas vairāki tūkstoši miljonāru, multimiljonāru un multimiljardieru, jo, piedāvājot akciju opcijas, Bils Geitss padarīja par miljonāriem vairāk cilvēku, nekā jebkurš cits uzņēmējs visā biznesa vēsturē.

Vēl viena lieta, par ko Bils Geitss ir pelnījis apbrīnu, viņš ir viens no retajiem, kuram izdevies īstenot salīdzinoši veiksmīgu vadītāja nomaiņu uzņēmumā, kuru pats reiz ir radījis, jo jau kopš 2008. gada viņš šajā uzņēmumā vairs nestrādā, bet tikai reizi nedēļā piedalās valdes sanāksmēs, kā uzņēmuma daļu īpašnieks.

Visbeidzot – Ja gribat, lai panākumiem nepienāktu gals, ir jāēd desiņas, nevis garneles..

Par autoru

Dezs Dērlavs ir biznesa žurnālists ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Strādājis The London Times, publicējis rakstus avīzēs un žurnālos visā pasaulē, ieskaitot Financial Times, Industry Standard, Business 2.0 un Handelsblatt. Viņa grāmatas tulkotas vairāk nekā 20 valodās.

Kopā ar Stjuartu Krēneru dibinājis Suntop Media un konsultantu uzņēmumu CrainerDearlove. Dezs un Stjuarts radījuši Thinkers 50 – pirmo vispasaules biznesa guru topu – un rediģējuši Financial Times Handbook of Management. Dezs ir redaktora vietnieks menedžmenta inovāciju laboratorijā Londonas Biznesa skolā.

Autors: Dezs Dērlavs
Nosaukums: Bizness Bila Geitsa stilā
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2014
Tulkojums latviešu valodā: Īrisa Vīka
Lappušu skaits: 208
ISBN: 978-9934-0-2343-9

 uzzini-cenu

Scroll To Top