Bizness Džeimija Olivera stilā (Grāmatas apskats)

Bizness Džeimija Olivera stilā (Grāmatas apskats)

Sākot lasīt grāmatu, šķita, ka tā būs tāda pati kā “Bizness Ričarda Brensona stilā”, jo kur nu vēl līdzīgāks nosaukums, turklāt, pašā sākumā uzzinot, ka arī Džeimijs Olivers ir brits, šo domu tikai pastiprināja. Taču drīz vien top skaidrs, ka ceļš uz panākumiem katram ir savs.

Piemēram, ja Ričards Brensons, sava uzņēmuma panākumu nodrošināšanai, arvien cenšas paplašināt sava zīmola robežas, izaicinot “lielos spēlētājus” un iesaistoties daudzās savstarpēji pat nesaistītās nozarēs, Džeimijs Olivers, tieši pretēji, paliek uzticīgs vienai jomai – pavārmākslai!

No TV raidījumiem līdz pavārgrāmatām, no virtuves piederumiem līdz lielveikala reklāmas sejai, no restorāniem līdz sociālā biznesa franšīzēm, lūk, tik daudzpusīga ir uzņēmēja Džeimija Olivera biznesa impērija. Saglabājot uzticību ar pavārmākslu saistītai nozarei, viņš patiesībā palīdz saglabāt savu autentiskumu, parādot, ka ir savas jomas lietpratējs un entuziasts.

Protams, nevar teikt, ka uzņēmums, kurš zināms kā restorānu tīkls, nevarētu pēkšņi sākt tirgot apdrošināšanas polises, tomēr pastāv arī kaut kādas cilvēka uztveres robežas, cik elastīgs varētu būt viens vai otrs zīmols. Taču viens noteikti ir skaidrs – Džeimija Olivera zīmols ir nepārprotams, jo šī zīmola seja ir neviens cits, kā pats Džeimijs Olivers.

Mēs dzīvojam zīmolu laikmetā, kad lielie uzņēmumi, kuri mums pārdod apģērbu, šokolādi, automašīnas un pat to apdrošināšanu, tērē ļoti daudz laika, reklamējot sevi kā zīmolu, nevis kā konkrētu produktu ražotāju vai pakalpojumu sniedzēju.

Šajā grāmatā mums ir iespēja iepazīt tuvāk pašu Džeimiju Oliveru, jo, šķiet, ka viņa uzņēmējdarbības panākumi nevar tikt skatīti atrauti no paša uzņēmuma dibinātāja dzīves līkločiem, tāpēc grāmata piedāvā salīdzinoši vieglu lasāmvielu ar iespēju uzzināt arī šādus tādus uzņēmējdarbības trikus un principus, pēc kuriem darbojas viens no pasaulē pelnošākajiem šefpavāriem.

Lai arī viss stāsts par Džeimija Olivera galvu reibinošajiem panākumiem ir balstīts uz smagu darbu, neatlaidību un tālredzīgu domāšanu, tomēr nevar noliegt, ka viņa panākumu pamatā bija sava deva nejaušības jeb spēja atrasties pareizā laikā, pareizā vietā. Tas attiecas uz dienu, kad deviņdesmito gadu vidū restorānā River Cafe, kurā viņš tobrīd strādāja un vēl tikai apguva savu arodu, ieradās filmēšanas grupa, kuras producents neviļus pamanīja šo jauno talantu. Pateicoties šai liktenīgajai dienai, kopš deviņdesmitajiem gadiem Džeimijs Olivers turpina “mirdzēt” TV zvaigžņu izplatījumā vēl šobaltdien.

Par autoru

Trevors Klousons ir Lielbritānijas biznesa žurnālists, kas specializējies jaunajās, ātri augošajās kompānijās. Viņa žurnālista karjera sākās deviņdesmitajos gados, kad viņš tika norīkots par BBC World teletekstu redaktoru Eiropas tirgū. Pēc tam viņš kļuva par divu biznesam veltītu žurnālu e.Business un PLC Director redaktoru. Kopš 2003. gada viņš ir ārštata žurnālists, kas savu uzmanību velta tieši maziem un vidēja lieluma uzņēmumiem, kas darbojas lielākoties tehnoloģiju jomā. Viņa darbi ir publicēti nacionālos preses izdevumos, neskaitāmos žurnālos un internetā. Trevors ir triju grāmatu autors un kaismīgs mūziķis, kas paralēli saspringtajam žurnālista un redaktora darbam, paguvis ierakstīt vairākus studijas albumus.

Autors: Trevors Klousons
Nosaukums: Bizness Džeimija Olivera stilā
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2013
Tulkojums latviešu valodā: Signe Skujeniece
Redaktors: Aldis Vēvers
Lappušu skaits: 216
ISBN: 978-9934-0-2975-2

 uzzini-cenu

Scroll To Top