Bizness Ričarda Brensona stilā (Grāmatas apskats)

Bizness Ričarda Brensona stilā (Grāmatas apskats)

Kas tev pirmais ienāk prātā, izdzirdot vārdu Ričards Brensons? Ja viena no pirmajām lietām, par ko iedomājies, ir Virgin, tādā gadījumā tu jau esi iepazinies ar vienu no Ričarda Brensona uzņēmējdarbības noslēpumiem. Vēlies uzzināt ko vairāk, tad turpini lasīt!

Šī ir otrā grāmata kuru es lasu saistībā ar Ričardu Brensonu, pirmā bija viņa paša sarakstītā “Ej Un Dari!”, kurā pats biznesa magnāts stāstīja par piedzīvojumiem, kas saistīti ar milzīgās Virgin Group attīstību. Bez tā, ka Ričards pats ir sarakstījis vairākas grāmatas, neskaitāmi citi ļaudis ir rakstījuši arī par viņu pašu, mēģinādami izlobīt, visiem tik ļoti interesējošo, Ričarda Brensona un visas Virgin korporācijas panākumu esenci. Viena no pēdējām šāda veida grāmatām ir Deza Derlava trešo reizi pārpublicētā grāmata “Bizness Ričarda Brenosna Stilā”, kam arī šis apskats tiks veltīts.

Ja tu joprojām domā, ka tev trūkst finanšu līdzekļu, lai beidzot uzsāktu savu sen loloto biznesu, tad zini, ka Ričards Brensons uzņēmumu Virgin nodibināja telefona būdiņā ar mazāku starta kapitālu, nekā cilvēki mēdz iztērēt vakariņām restorānā.

Brensons vairāk nekā trīsdesmit gadus ir mirdzējis Lielbritānijas uzņēmējdarbības vidē tā, kā nevienam tas līdz šim nebija izdevies un, visticamāk, arī neizdosies.

Ja viņš sekotu pasaulē ievērojamu domātāju uzņēmējdarbības teorijām, tad ļoti iespējams mums nekad dzīvē nenāktos sastapt šādu fenomenālu biznesa veidojumu kā Virgin, ar savu pirātiska rakstura vadītāju tā priekšgalā. Viņa panākumi uzņēmējdarbībā daļēji var tikt skaidroti ar desmit viņa biznesa noslēpumiem, kurus Dezs Derlavs, ar šīs grāmatas starpniecību, padara zināmus plašākai publikai.

1. Izaicini stiprāko: uzbrūc dominējošiem tirgus spēlētājiem

Brensona mērķis ir tirgi, kur klients ir ticis apkrāpts vai viņam nav sniegti pietiekami augstas kvalitātes pakalpojumi. Viņš ir pārliecināts, ka, cīnoties ar lieliem, resniem un slinkiem zīmoliem, bieži vien bez grūtībām iespējams radīt labāku piedāvājumu.

2. Dzīvo hipiju stilā

Nekad nevajag iesaistīties kādā industrijā tikai tāpēc, lai nopelnītu naudu! Nauda Brensonam ir svarīga tikai kā viņa panākumu mērs.

3. Kaulējies: par visu var vienoties

Vienīgais sadarbības veids, kādu Brensons pieņem, ir ar nosacījumu, ka viņa rokās ir uzņēmuma kontrolpakete.

4. Padari darbu par izpriecu

Radot aizraujošu darba vidi, ir lielākas iespējas motivēt darbiniekus un piesaistīt labākos profesionāļus, pat maksājot salīdzinoši maz.

5. Spodrini sava zīmola labo slavu

Jūsu zīmols ir tikai tik vērts, cik laba ir jūsu reputācija. Mūsu reputācija ir mūsu lielākā vērtība.

6. Uzsmaidi kamerām

Ričards Brensons ir pārvērtis sevi par staigājošu un runājošu sava uzņēmuma logo. Katru reizi, kad viņa foto parādās avīzē vai žurnālā, tiek reklamēts Virgin.

7. Nevadi aitas, gani kaķus

Virgin darbinieki nav lēts darbaspēks. Viņi nav bandinieki lielā šaha spēlē. Katrs no viņiem ir zināmā mērā privātuzņēmējs.

8. Kusties ātrāk par lodi

Brensona uzņēmumos lēmumu pieņemšanas ceļš ir ļoti īss: Neviens lēmums netiek apspriests tam īpaši izveidotās komitejās. Brensona “Jā vai Nē!” nereti ir vienīgās atbildes, kas nepieciešamas miljoniem dolāru vērtu lēmumu pieņemšanai Virgin kompānijā. Kā pats Virgin prezidents mēdz sacīt: “Ātrums spēj darīt brīnumus!”.

9. Izmēram ir nozīme

Katru reizi, kad bizness izpleties pārāk liels, mēs uzsākam jaunu. Ja kaut kas ir mazs, tad tas ir personisks. Personisks – tas nozīmē, ka te strādājošiem cilvēkiem tas ir nozīmīgi.

10. Nekad nezaudē saikni ar cilvēkiem

Ričards Brensons ir padarījis ieklausīšanos par kompānijas politiku. Brensons izmanto izdevību, lai ieklausītos klientos, savukārt citu uzņēmumu vadītāji uzskata sevi par pārāk svarīgiem, lai runātu ar ekonomiskās klases pasažieriem.

Tas ir tikai neliels ieskats pasaules dižākā zīmola radītāja noslēpumainajās stratēģijās. Taču, kas attiecas uz pašu grāmatu – tā ir lieliski strukturēta, kur katra tās nodaļa atbilst vienam Brensona uzņēmējdarbības vadības aspektam. Katras nodaļas nobeigumā ir īss pārskats par nodaļā svarīgāko, kas lieliski kalpo par iespēju atsvaidzināt atmiņu arī pēc grāmatas izlasīšanas.

Daudzi speciālisti uzskata, ka Ričards ir radījis visnotaļ unikālu un neatkārtojamu biznesa menedžmenta un zīmolvedības stilu. Taču tikpat iespējams ir tas, ka Virgin būs iezīmējis vienkārši jaunu kapitālisma paraugu, pēc kura tagad varēs tikt veidoti jauni uzņēmumi visā pasaulē, jo beidzot visiem būs zināmi pasaules dižākā brenda veidotāja 10 noslēpumi.

Par autoru

Dezs Derlavs ir biznesa žurnālists ar vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Strādājis The London Times, publicējis rakstus avīzēs un žurnālos visā pasaulē, ieskaitot Financial Times, Industry Standard, Business 2.0 un Handelsblatt. Viņa grāmatas tulkotas vairāk nekā 20 valodās.

Kopā ar Stjuartu Krēneru dibinājis Suntop Media un konsultantu uzņēmumu CrainerDearlove. Dezs un Stjuarts radījuši Thinkers 50 – pirmo vispasaules biznesa guru topu – un rediģējuši Financial Times Handbook of Management. Dezs ir redaktora vietnieks menedžmenta inovāciju laboratorijā Londonas Biznesa skolā.

Autors: Dezs Derlavs
Nosaukums: Bizness Ričarda Brensona stilā
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2009
Tulkojums latviešu valodā: Daina Ozoliņa
Redaktors: Guntis Kalns
Lappušu skaits: 173
ISBN: 978-9934-0-0817-7

 uzzini-cenu

Scroll To Top