Dažas lietas, kas jāzina par pārdošanas vēstulēm

Dažas lietas, kas jāzina par pārdošanas vēstulēm

No uzņēmuma dibināšanas brīža, līdz reāliem darījumiem pa vidu ir nepieciešamība par sevi paziņot potenciālajiem klientiem. Viens no veidiem, kā to var izdarīt, ir pārdošanas vēstules sagatavošana un izsūtīšana. Taču jautājums paliek – ko tieši tajā rakstīt?

Saskaroties ar šo jautājumu, kā jaunie, tā arī pieredzējušie uzņēmēji nereti nonāk divās galējībās. Pirmā, kad ir daudz par ko rakstīt, bet nav skaidrības, ar ko lai īsti sāk, un otrā, kad šķietami nav nekā ko rakstīt. Šie padomi palīdzēs abos gadījumos, jo koncentrējas uz punktiem, kurus pārdošanas vēstulēs būtu svarīgi norādīt, taču saturs jebkurā gadījumā paliek katra paša ziņā.

Dažas lietas, kuras būtu jāielāgo

  1. Pārdošanas vēstules mērķis nav piespiest iegādāties produktu, bet gan noorganizēt tikšanos, lai apspriestu piedāvājumu.
  2. Šādām vēstulēm ir jārunā par klienta “sāpi”, kuru tavs uzņēmums spēj atrisināt.
  3. Vēstuli jāraksta vienkāršā valodā, pretējā gadījumā cilvēki ātri zaudēs interesi.

Pārdošanas vēstules struktūra
Vēstule jāsāk ar ievadu, kur tu īsumā pastāsti par savu uzņēmumu. Tas principā būs pirmais, ko potenciālie klienti izlasīs, tāpēc parūpējies par to, lai šis teksts būtu pietiekami interesants. Vēstuli jāraksta no klienta perspektīvas, iekļaujot lietas, kuras tev pašam būtu interesanti lasīt, ja tu būtu potenciālais klients. Tāpēc stāsti cilvēkiem to, ko viņi vēlas zināt, nevis to, ko tu vēlies viņiem pastāstīt.

Tūlīt pēc tam tiek sniegta informācija par priekšrocībām un labumiem, kādus klients iegūs, lietojot vai izmantojot tava uzņēmuma piedāvāto produktu vai pakalpojumu. Ja ir iespējams, sniedz informāciju par to, kas tavu uzņēmumu izceļ uz līdzīgu uzņēmumu fona. Mēģini izcelties nevis ar pārdošanu, bet piedāvājot priekšrocības. Tomēr ir svarīgi pēc iespējas ātrāk pāriet pie produkta apraksta, jo cilvēki uzreiz saprot, ka tā ir reklāma.

Tālāk seko informācija par tavu produktu vai pakalpojumu, kā arī šeit var minēt par speciālām atlaidēm, kuras pircējs var saņemt, ja sazinās, piemēram, tuvāko 24 stundu laikā. Šeit būtiski radīt interesi un vajadzību reaģēt pēc iespējas ātrāk. Jo ilgāks laiks tiek dots atbildes sniegšanai, jo lielāka varbūtība, ka nekāda reakcija nesekos. Šādos gadījumos var piedāvāt kādu reālu ierobežota laika vai daudzuma piedāvājumu, kas aicina sniegt nekavējošu atbildi.

Svarīgs moments, kuru liela daļa uzņēmēju bieži vien palaiž garām
Aicini klientu uz rīcību. Viņi parasti nezina, ko tu no viņiem gribi, kamēr tu viņiem to skaidri nepasaki. Vēlies, lai viņi ar tevi sazinās vai lai ierodas pie tevis birojā? Tad tā arī saki, un neaimirsti sniegt visu nepieciešamo informāciju, kā to izdarīt.

Ja tu visu izdarīsi pareizi, tad klients būs tas, kurš jutīsies vainīgs, ja viņš tūlīt pat neiegādāsies to, ko tu piedāvā.Džo Šugarmens

P.S. Arvien piaugošā infografiku popularitāte sniedz papildu iespēju uzrunāt potenciālos klientus saistošākā veidā. Tendences rāda, ka nākotnē pieaugs to uzņēmumu skaits, kuri savā komunikācijā ar klientiem vai ar potenciālajiem sadarbības partneriem izmantos tieši infografikas, tostarp arī pārdošanas vēstuļu formā.

Scroll To Top