Domāt komerciāli (Grāmatas apskats)

Domāt komerciāli (Grāmatas apskats)

Vai tu zināji, ka ļoti daudz ko mūsu domāšanā ietekmē mūsu pašu iepriekš gūtā pieredze? Liela daļa cilvēku nespēj gūt panākumus uzņēmējdarbībā tikai tādēļ, ka viņiem saglabājusies postpadomju domāšanas veids. Katram, kurš vēlas kādu dienu kļūt par uzņēmēju Latvijā vai NVS valstīs, es ieteiktu izlasīt Šlomo Borohova grāmatu „Domāt komerciāli”. Tajā ir atspoguļota vēsturiskā ietekme uz šo valstu iedzīvotāju kā uzņēmēju un patērētāju domāšanas veidu, kas būtiski atšķiras no rietumnieciskā domāšanas stila. Autors ar šo grāmatu parāda to, kādēļ daudzas lietas, kas ņemtas no Amerikas vai Rietumeiropas pie mums nedarbojas.

Tā ir praktiska grāmata, lai apgūtu pamatzināšanas vai papildinātu jau esošās zināšanas uzņēmējdarbībā, kā arī noskaidrotu svarīgākos faktorus, kas tieši ietekmē uzņēmējdarbības panākumus. Kā pats autors sacījis:

Uzņēmējdarbība nav sausa grāmatvedības shēma, bet gan sarežģīts visdažādāko faktoru savienojums.

Norādot uz to, ka jaunajam uzņēmējam ir būtiski noskaidrot tos faktorus, kas viņa darbībai sniedz priekšrocības, un tādus, kas uzņēmējdarbību nebūt neveicina. Šlomo Borohovs vairākkārtīgi uzsver morālo vērtību ievērošanu uzņēmējdarbībā sakot, ka:

Darījumos laba reputācija ir svarīgāka par īslaicīgu izdevīgumu!

Šo aspektu mūsdienās ignorē aizvien vairāk uzņēmēju, jo uzskata, ka morāles principi ierobežo uzņēmēju, kad tas atrodas bīstamu kārdinājumu priekšā.

Visas grāmatas saturs tiek izklāstīts 11 mācībās jeb stundās, kurās tiek aplūkoti visdažādākie, ar uzņēmējdarbību tieši saistīti jautājumi. Daži no svarīgākajiem aspektiem: ideja, motivācija, stratēģija, finansējums, tirgzinība, sarunu māksla, partnerība u.c. Ļoti bieži autors izmantoja analoģiju ar šahu (pats būdams starptautisks meistars šajā jomā), kur tiek iezīmēta vēl viena svarīga uzņēmējdarbības sastāvdaļa – spēle pēc noteikumiem. Kā arī norādīja, ka nereti panākumu atslēga slēpjas zināšanās un informācijas pieejamībā, kas apstiprina kādu teicienu:

Liela darījuma panākumu noslēpums ir zināt kaut ko tādu, ko nezina neviens cits.Aristotelis Onassis

Ejot cauri visām 11 mācībām autors dalās pieredzē un analizē veiksmīgos un neveiksmīgos biznesa piemērus Izraēlā, Krievijā un citviet pasaulē, akcentējot to stiprās un vājās puses, kā arī norādot uz to pieļautajām kļūdām. Šis mācību modelis ir īpaši labs tādā ziņā, ka to uzreiz var sasaistīt ar reālo situāciju mūsdienās, kā arī sniedz izsmeļošāku priekšstatu par nozīmīgo īpašību, kuru cenšas iemācīt autors – domāt komerciāli!

Par autoru

Šlomo Borohovs uzaudzis Samarkandā tradicionālā ebreju ģimenē, kas totālās asimilācijas gados deva viņam unikālu izglītību tā laika izpratnē: ivritu un Toru. Profesionālo karjeru Izraēlā Šlomo Borohovs sāka ar ierindas inženiera ķīmiķa amatu kokapstrādes kombinātā Lir, bet septiņus gadus vēlāk viņš kļuva par šī uzņēmuma ģenerāldirektoru. Nākošā darbavieta bija milzīgais tekstilkoncerns Poļgat, bet pēc tam Š. Borohovs savu darījumu karjeru īslaicīgi pārtrauc un pievēršas sabiedriskajai jomai, kļūstot par Cionistu foruma izpilddirektoru.

Jauns pagrieziens viņa dzīvē sākās ar privātas konsultācijas firmas nodibināšanu, kas konsultēja uzņēmējdarbības un starptautiskās tirdzniecības organizēšanas jautājumos. Un visbeidzot 1996. gadā viņš kļūst par Direktoru padomes priekšsēdi septītajā lielākajā Izraēlas bankā – Rūpniecības attīstības banka.

Autors: Šlomo Borohovs
Nosaukums: Domāt komerciāli
Izdevniecība: Tapals
Izdošanas gads: 2003
Tulkojums latviešu valodā: Brigita Strazda
Lappušu skaits: 190
ISBN: 9984-720-34-9

 uzzini-cenu

Scroll To Top