Jauna pieeja biznesam (Grāmatas apskats)

Jauna pieeja biznesam (Grāmatas apskats)

Grāmata par to, ka arī mazās Baltijas valstis ar savu neatlaidību un sīkstumu var izcīnīt savu vietu zem saules lielo tehnoloģiju gigantu konkurencē un viņiem tik ierastajā vidē – Silīcija ielejā. Tas ir lietuviešu uzņēmēja Iļjas Laura stāsts par to, kā notiek investoru piesaistīšana jauna tehnoloģiju uzņēmuma jeb tā dēvētā StartUp attīstīšanai.

Šajā grāmatā viņš dalās pieredzē un sniedz padomus kāpēc ir vērts mūsdienās nodarboties ar uzņēmējdarbību, kā uzrunāt potenciālos investorus, kā ir mainījusies biznesa vide un tradicionālās biznesa teorijas tajās ienākot jaunajām tehnoloģijām.

Jaunākie biznesa modeļi un jaunākās tehnoloģijas ļauj pārdot miljonus produktu vienību jebkurā pasaules malā, ne centa nemaksājot papildus par jaunu vienību ražošanu.

Viņš ir pārliecināts, ka liela daļa agrāko biznesa modeļu mūsdienās vairs nedarbojas, jo interneta telpa rada pavisam citādus spēles noteikumus, kuru ietekmē sāk mainīties sabiedrība, kā rezultātā ir jāapgūst jauni spēles noteikumi un likumi. Tiesa to apgūšanā Baltijas valstis krietni atpaliek no rietumu valstīm.

Tradicionālajā biznesā tirgus plešas lēnāk, tirgus dalībnieki var vērot visas pārmaiņas un pamazām izdarīt secinājumus, kas gaidāms nākotnē. Interneta tipa biznesā viss notiek ļoti ātri un haotiski, paredzēt, kas būs rīt, ir diezgan sarežģīti.

Skaidrs, ka ne visi vēlas un ne visiem būs lemts kļūt par tehnoloģiju uzņēmumu vadītājiem, taču interesanta un ievērības cienīga šķita šajā grāmatā izklāstītā karjeras veidošanas pieeja, ka sava uzņēmuma dibināšana, principā, ir ātrākais ceļš uz veiksmīgu karjeru lielā korporācijā. I. Laurs norāda, ka virzība pa karjeras kāpnēm lielā uzņēmumā kopumā prasīs vairāk laika, nekā maza uzņēmuma radīšana, attīstīšana un pārdošana lielai korporācijai. Mūsdienās tieši šādā veidā iespējams iegūt augstus amatus pasaules lielākajās kompānijās. Šādā gadījumā ieguvēji ir visi, arī nupat minētā kompānija, jo

Nopirkt mazu uzņēmumu ir vislabākais un lētākais veids, kā radīt jaunu kolektīvu un sākt sniegt jaunu pakalpojumu.

Liela daļa grāmatas tiek veltīta tieši informācijai par investoru piesaistīšanu uzņēmuma agrīnajā attīstības stadijā, un ne velti, jo tieši veiksmīga darījuma noslēgšana ar potenciālajiem investoriem bija Iļja Laura radītā uzņēmuma GetJar panākumu pamatā. Ņemot vērā, ka Baltijas valstu uzņēmējiem pieredze ar riska kapitāla piesaistīšanu ir visai neliela, šī grāmata sniedz ļoti vērtīgu informāciju, šīs, lielai daļai nezināmās jomas un iespējas apzināšanai. Turklāt Iļja ir pārliecināts, ka motivēts investors ir uzņēmuma veiksmes garants.

Dzīvē neviens neveltīs tik daudz sava laika un vaļsirdīgi nedalīsies pieredzē, kā to dara investors, kurš ir tieši ieinteresēts, lai kompānija gūtu panākumus.

Balstoties uz savu pieredzi Iļja atzīst, ka gūtās zināšanas no investoriem bija pat trīsreiz noderīgākas par pašu naudas investīciju. Taču, lai pie šiem labumiem tiktu, ir nepieciešams sākt – sākt kaut vai ar savas idejas attīstīšanu, lai rezultātā radītu kaut ko, ko var dēvēt par savu biznesu. Novēlu, lai tev arī izdodas!

Par autoru

Iļja Laurs ir viens no ievērojamākajiem mūsdienu Lietuvas uzņēmējiem, investors un GetJar dibinātājs, kurš par sasniegumiem biznesā saņēmis starptautisku atzinību un daudz prestižu apbalvojumu.

Eiropas biznesa preses asociācija viņu izvēlējusi par Eiropas gada vadītāju, Wall Street Jpurnal viņu ierindojis 25 spilgtāko Eiropas tehnoloģiju līderu sarakstā, Davosas pasaules konomikas forumā viņš saņēmis “Tehnoloģiju pioniera” apbalvojumu, savukārt žurnāls Time lietuvieti atzinis par vienu no desmit personām, kas mainījušas cilēces nākotni.

Pateicoties īpašajam skatījumam uz biznesu un tehnoloģijām, speciālisti un masu mediji Iļju Lauru sauc par tehnoloģiju vizionieri. Viņu pastāvīgi citē Wall Street Journal, Forbes, CNN, CNC, BBC, Bloomberg un citi pasaules masu mediji. Viņš uzstājas lielākajās telekomunikāciju konferencēs, Hārvarda, Stenforda, Bērklija un citās pazīstamākajās pasaules universitātēs.

Iļja Laurs ir kaismīgs 3D fotogrāfs, vēl vitiem zināms tieši kā populārā fotogrāfiju sociālā tīkla GeoGlance autors.

Autors: Iļja Laurs
Nosaukums: Jauna pieeja biznesam
Izdevniecība: Jumava
Izdošanas gads: 2014
Redaktors: Santa Jirgensone
Lappušu skaits: 232
ISBN: 978-9934-11-626-1

 uzzini-cenu

Scroll To Top