Kā pelnīt lielu naudu mazā biznesā (Grāmatas apskats)

Kā pelnīt lielu naudu mazā biznesā (Grāmatas apskats)

Kā pelnīt lielu naudu mazā biznesā noteikti ir jautājums, kuru uzdod ne mazums biznesa uzsācēju. Cilvēkus bieži vien māc šaubas par to, vai vispār tas ir iespējams – uz ko atbilde ir pavisam vienkārša – jā, ir iespējams – bet ar nosacījumu, ja tiek ievērota vesela rinda priekšnoteikumu. Vai tas ir viegli izdarāms? Pieļauju, ka, nē, bet tas noteikti nav neiespējami!

Šajā grāmatā autors galvenokārt akcentē mazā uzņēmuma elastīgumu, ar domu, ka mazā uzņēmumā jaunu ideju ieviest ir daudz vieglāk un to izdarīt var krietni īsākā laikā, nekā tas būtu iespējams lielā korporācijā. Turklāt, lielās korporācijas ir tendētas izbrāķēt neskaitāmas biznesa idejas, jo to ieviešana prasītu pārāk daudz laika, vai arī to peļņa nav korporāciju īpašniekiem interesanta. Tāpēc,

Ja jūs strādājat lielā korporācijā, turiet acis un ausis vaļā. Jums apkārt droši vien ir papilnam labu ideju, kas var kļūt par pamatu ļoti veiksmīgam mazajam uzņēmumam.

Bez idejām, protams, svarīgas ir arī cilvēka spējas tās īstenot, tādēļ ne mazāk nozīmīgs jautājums ir par cilvēka prasmēm vai tā sauktajiem talantiem. Problēma ir tā, ka pietiekami daudz cilvēku noniecina savus talantus – pārāk daudzi gluži aplami uzskata: ja viņi spēj kaut ko paveikt bez grūtībām, tad to pašu spēj arī visi citi, taču patiesībā, lai pelnītu naudu, jums ir ārkārtīgi čakli jādara tas, kas jums padodas viegli, un attiecīgi jāpieņem darbā citi cilvēki, kuri paveiks visu pārējo.

Pirms mēs steidzamies kādu pieņemt darbā, visiem uzņēmējiem kā iesācējiem, tā arī pieredzējušiem būtu jāielāgo viens, proti,

Vispirms pieņemiet darbā cilvēku, kurš pārdos jūsu produktu, un tikai pēc tam cilvēku, kurš to ražos!

It kā pavisam vienkārša, taču cik bieži ignorēta un pārkāpta mācība. Bet iekams mēs varam pārdot, mums ir jābūt pilnīgai skaidrībai par to, cik tad mūsu produkts vai pakalpojums maksā – vai ne tā? Un šeit, ja to tā var saukt, ir ikviena uzņēmēja problēma numur trīs – cenu noteikšanas stratēģija.

Cik nav pieredzēts gadījumu, kad jaunie uzņēmēji teju vienmēr tiecas noteikt zemāku vai līdzīgu cenu kāda tā ir konkurentiem, kas būtībā neizdara pakalpojumu nevienam, ja nu vienīgi īslaicīgu labumu pircējam. Taču cenu noteikšana, patiesībā, sevī apslēpj mākslu noteikt produkta vai pakalpojuma vērtību (palūgšu nejaukt ar produkta pašizmaksu).

Noteikt vērtībai atbilstošu cenu – tas nozīmē produkta cenā vai samaksā par pakalpojumu atspoguļot vērtību, kāda šim produktam vai pakalpojumam piemīt klienta uztverē.

Diezgan sarežģīta doma, bet, ja tev izdosies šo principu īstenot dzīvē, tava uzņēmuma panākumi nekur neizpaliks – jo īpaši finansiālie!

Protams, grāmatā ir daudz vairāk ideju un domugraudu saistībā ar veiksmīga biznesa izveidi, kas ļaus izprast atsevišķas likumsakarības un varbūt arī nopelnīt vairāk, taču jāsaka, ka šī nav gluži labākā biznesa padomu grāmata, kādu esmu lasījis. Tomēr, neskatoties uz to, joprojām uzskatu, ka ikviena grāmata ir vērtīga, ja pēc tās izlasīšanas esi guvis kaut vienu jaunu atziņu, jo kas zina, varbūt vēlāk šī atziņa tev aiztaupīs liekus tēriņus vai arī ļaus gūt papildus peļņu!

Par autoru

Jau vairāk nekā 25 gadus Džefrijs Dž. Fokss nodarbojas ar kompāniju konsultēšanu, ar mērķi palīdzēt tām ģenerēt arvien lielāku apgrozījumu un, protams, arī peļņas daļu to īpašniekiem. Džefrija dibinātā konsultāciju kompānija Fox and Company sniedz atbalstu uzņēmējiem viņu piedāvāto preču vai pakalpojumu patiesās vērtības apzināšanos, sniedz padomus cenu veidošanas stratēģijās un parāda kādā veidā ir iespējams būtiski saīsināt bieži vien tik bezjēdzīgi garo pārdošanas ciklu.

Taču vēl pirms savas kompānijas dibināšanas Fokss strādāja vadošajos amatos trijos lielos tirdzniecības uzņēmumos (Henkel/Loctite, The Pillsbury Co un Diageo). Savas profesionālās dzīves laikā Džefrijs Fokss ir ieguvis vairākas nominācijas, sarakstījis 11 bestsellerus, kuri ir tulkoti vairāk nekā trīsdesmit valodās, kā arī uz doto brīdi viņa darbi ir viens no populārākajiem pētīšanas objektiem Hārvārdas Biznesa skolā, kurā pats savulaik ieguva maģistra grādu biznesa vadībā.

Šobrīd Fokss tiek atzīts par vienu no labākajiem lektoriem un semināru vadītājiem mārketinga jomā. Viņš regulāri uzstājas ar runām dažādu kompāniju vadītāju un pārdošanas speciālistu priekšā. Viņa klientu sarakstā ir tādas populāras kompānijas kā: Beekley Corporation, General Electric, IBM, Mason & Madison, Schindler Elevator un daudzas citas.

Autors: Džefrijs Dž. Fokss
Nosaukums: Kā pelnīt lielu naudu mazā biznesā
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2007
Tulkojums latviešu valodā: Vija Stabulniece
Redaktors: Elīna Vanaga
Lappušu skaits: 160
ISBN: 978-9984-40-081-5

 uzzini-cenu

Scroll To Top