Kailā patiesība par biznesu (Grāmatas apskats)

Kailā patiesība par biznesu (Grāmatas apskats)

Par Ričardu Brensonu mums ir nācies dzirdēt daudzas un dažādas lietas. Viens no biežākiem izteicieniem par viņu: Traks hipijs, kas tikai meklē kārtējos piedzīvojumus un metas tajos bez liekas domāšanas. Daudzi viņu kritizē par to, ka viņš nebūt nerada priekšstatu kā par nopietnu biznesmeni, uz ko viņam ir sava atbilde:

Tas, ka man mugurā ir rītasvārki, nenozīmē, ka neesmu biznesmenis. Un tas, ka esmu tērpies uzvalkā, nenozīmē, ka esmu gatavs ķerties pie darījumiem.

Ričards Brensons savas dzīves laikā ir satricinājis pietiekami daudz biznesa sektoru, kuru piedāvājums mūsdienām vairs nebija atbilstošs. Jāsaka, ka lielākajā daļā biznesu viņš iesaistījās ne jau tikai piedzīvojumu alku vadīts, bet gan tadēļ, ka bizness ir kas tāds, kas viņam rūp. Ja tev kaut kas rūp pietiekami, lai tu tā labā kaut ko darītu, tu esi iesaistījies biznesā. Brensons visās biznesa avantūrās iesaistās tikai tādēļ, ka viņam un viņa komandai tiešām ir vēlme kaut ko mainīt.

Vislielākais un neparastākais Virgin Group sasniegums ir tas, ka atšķirībā no daudziem citiem uzņēmumiem, mēs neaizmirstam, kādēļ to visu darām. Cilvēki, kuri iesaistījušies biznesā, ir uzvarējuši savas bailes un radījuši kaut ko nozīmīgu, kaut ko tādu, kas uz visiem laikiem izmainīs pārējo cilvēku dzīvi.

Taču par ko tad īsti Ričards Brensons runā savā jaunākajā grāmatā “Kailā patiesība pr biznesu”? Šajā grāmatā pats Virgin dibinātājs dalās savos piedzīvojumos un nereti arī savās biznesa stratēģijās, tādējādi aizvedot lasītāju Virgin “pasaules” aizkulisēs.

Sava veida līdzību varu saskatīt ar jau 1999. gadā iznākušo un 2009. gadā pārpublicēto Deza Derlava grāmatu “Bizness Ričarda Brensona stilā”. Tājā stāstīts par Ričarda Brensona biznesa impērijas 10 noslēpumiem, kas padarījuši Virgin zīmolu par dižāko zīmolu biznesa vēsturē. Taču būstiskākā iezīme, kas šķir šīs grāmatas, ir tās dziļums, kur pats Virgin dibinātājs dalās savos piedzīvojumos un pārdzīvojumos biznesa pasaulē, stāstot par atsevišķiem darījumiem, to dažādajiem aspektiem, atgadījumiem un pārpratumiem.

Ričards Brensons uzskata, ka pats svarīgākais uzņēmuma aktīvs ir cilvēki, un vadītājam ir jārūpējas par to, lai cilvēki viņa kompānijā varētu realizēt visu savu potenciālu, jo tieši cilvēki ir tie, kas īsteno biznesa idejas.

Virgin mēs sniedzam cilvēkiem visu nepieciešamo, lai viņi paveiktu savu darbu labi. Mēs mudinām cilvēkus uzņemties atbildību un tam ir milzu nozīme, jo īpaši apkalpojošajā sfērā.

Kā tu domā, kas ir Ričarda Brensona mīļākais sarunu temats? Šķiet, ka nav neviena, kas varētu sniegt labākus padomus zīmolvedībā par pašu Ričardu Brensonu. Viņš ir viens no retajiem, ja ne vienīgais, kam izdevies apvienot zem viena vārda savā starpā pilnīgi nesaistošas biznesa jomas. Tas nekādi nebūtu izdevies, ja viņš palaistu savu Virgin zīmolu pašplūsmā. Brensons uzskata, ka zīmols nav kaut kas, ko uzņēmums izveido vienreiz, un tad tas eksistē it kā paralēlā pasaulē.

Pat tad, ja jums nav konkuretnu, zīmols, kuram neseko līdzi, var nest uzņēmumam lielas nepatikšanas. Jau no pirmās dienas veidojiet savu zīmolu pareizi, godīgi formulējot sev, ko īsti jūs piedāvājat.

Nobeigumā kāds būtisks Ričarda Brensons padoms saistībā ar zīmolvedību un uznēmējdarbību kopumā:

Ētika nav tikai nozīmīga biznesa sastāvdaļa. Ētika ir visa biznesa būtība. Jo veiksmīgāki jūs kļūstat, jo nozīmīgāki un smagāki kļūst ētikas jautājumi. Tāpēc es lūgšu jūs pret zīmolu attiekties nopietni – tikpat nopietni, kā mākslinieks attiecas pret savu parakstu zem gleznas.

Par autoriem

Sers Ričards Brensons ir uzņēmējs no Anglijas. Viņš pasaulē ir pazīstams ar savu zīmolu Virgin. Savu uzņēmēja karjeru viņš uzsāka ar žurnālu Student. Vēlāk viņš turpināja ar ierakstu kompāniju, tad ierakstu lielveikaliem, aviokompāniju un cita veida uzņēmumiem.

Viņš ir sarakstījis arī savu Autobiogrāfiju, kas saucas Loosing my Virginity (Zaudējot savu nevainību).

Autors: Ričards Brensons
Nosaukums: Kailā patiesība par biznesu
Izdevniecība: Zvaigzne ABC
Izdošanas gads: 2010
Tulkojums latviešu valodā: Daina Ozoliņa
Redaktors: Daina Borovska
Lappušu skaits: 312
ISBN: 978-9934-0-1045-3

 uzzini-cenu

Scroll To Top