Mārketinga ģēnijs (Grāmatas apskats)

Mārketinga ģēnijs (Grāmatas apskats)

Mūsdienu tirgus ekonomika ir krasi mainījusies, ko lielākoties veicinājusi straujā sabiedrības transformācija. Masu mārketings vairs nedarbojas, jo cilvēki arvien vairāk sevi uzskata par individualitātēm, nevis kaut kādu pelēko masu, kas sadalāma dažādos demogrāfiskos segmentos. Agrāk daudz tika skandināts – klientam vienmēr ir taisnība, taču nekad iepriekš mēs neesam nonākuši pie šīs patiesības tik tuvu, kā tas ir šodien, jo šobrīd par deficītu kļūst klienti, nevis kapitāls.

Pēc Pītera Fiska domām, mūsdienu sarežģītais, strauji mainīgais, pārsātinātais un neierobežotais tirgus ir vislabākais uzņēmējdarbības iespēju avots, taču, vienlaikus jāpiebilst, lai šīs iespējas uzņēmējs varētu izmantot savā labā, šajā sarežģītajā, konkurentu piesātinātajā tirgū, kur klienti ir izlutināti un akcionāri prasīgi, mārketingam ir jākļūst gudrākam.

Nākotne piederēs tiem zīmoliem, ko klients labi pazīs un zinās, ka tie vislabāk atrisinās viņa problēmas, spēs sagādāt jebko, ko viņš prasīs, un profesionāli pielāgos to atbilstoši viņa individuālajām vēlmēm.

Lūk, šāda izaicinājuma priekšā atrodas lielākā daļa mūsdienu uzņēmumu, kuri patiešām vēlas kalpot klientu interesēs. Taču to noteikti nepanākt ar tradicionālajiem uzbāzīgajiem mārketinga trikiem, jo

Mēs dzīvojam “saprātīgā patērētāja” laikmetā. Mūsdienās pircējs pirms preces iegādes, iespējams, ir veicis daudz vairāk izpētes un cenu salīdzināšanas nekā pārdevējs.

Tāpēc ir jārada kaut kas tāds, ko nevar izteikt naudā, bet kas klientam nozīmētu ļoti daudz – tas ir – nenovērtējamā klienta pieredze. Ikviena saskarsme ar uzņēmumu vai produktu tieši vai netieši stāsta par zīmolu, un tas, kādā veidā tiek īstenota šī zīmola un pircēja komunikācija, lielā mērā noteiks uzņēmuma panākumus nākotnē. Tiek uzskatīts, ka klienta pieredze pārsniedz produkta vai pakalpojuma dabu. Pieredze transformē preces un pakalpojumus; sniedz jaunas iespējas klientiem un var mainīt klienta priekšstatu par saņemtās preces vai pakalpojuma vērtību.

Tas nozīmē, ka uzņēmumiem arvien vairāk ir jāpievēršas zīmolvedībai, ļaujot cilvēkiem sevi ar konkrēto zīmolu asociēt. Ar savu zīmolu tu dod solījumu saviem klientiem, kuru tu visiem spēkiem arī centies turēt.

Uzņēmuma zīmols ir kā cilvēka reputācija. Labu reputāciju var iemantot, cenšoties labi izdarīt to, ko paveikt ir grūti.Džefs Bezoss, Amazon

Taču šajā sakarībā ir vēl kas tāds, ko būtu vērts paturēt prātā – šajā pasaulē, kur viss tiek automatizēts, cilvēku personiskā iesaistīšanās ir svarīgāka kā jebkad agrāk. Mēs visu laiku runājam par automatizēšanu, taču sākam aizmirst, ka mums ir darīšana ar emocionālām būtnēm , t.i. – cilvēkiem. Paturot šo domu prātā, vēlos pabeigt ar to, ka mūsdienu mārketinga speciālistam ir jārūpējas par klienta pieredzi, radot maksimāli personisku attieksmi, klienta apkalpošanas kontekstā.

Šī grāmata sarakstīta galvenokārt ar mērķi pārradīt mārketinga speciālistu patieso lomu uzņēmuma kontekstā, radot mārketinga ģēnija profilu, tādējādi uzsverot viņa unikālo dabu un skatījumu uz kopējo uzņēmuma stratēģiju un nākotnes virzību. Ar šo grāmatu autors cenšas lauzt uzņēmēju vidū pastāvošo stereotipu par mārketinga speciālistiem kā par bezatbildīgiem brīvdomātājiem, un par mārketinga aktivitātēm kā bezjēdzīgu naudas izšķiešanu. To, vai autoram tas būs izdevies, rādīs nākotne…

Par autoru

Pīters Fisks ir starptautiski atzīts biznesa un mārketinga konsultants, vairāku grāmatu autors un pieprasīts lektors. Savu daudzveidīgo pieredzi un plašo pasaules skatījumu Fisks ir guvis ilggadīgās sadarbības ceļā ar tādiem uzņēmumiem kā British Airways, Microsoft, Philips, Shell u.c.

Viņš ir viens no stratēģisko inovāciju uzņēmuma The Foundation vadītājiem, kurš palīdz organizācijām attīstīties, izmantojot “ārup vērstos” jeb tirgū balstītos uzņēmējdarbības modeļus. Viņš māca uzņēmumu vadītājiem raudzīties uz pasauli klienta acīm, mudina darīt neierasto, mainot savu izpratni un pieņēmumus par uzņēmējdarbību un izmainot savas uzņēmējdarbības stratēģijas.

Pīters ir pasaulē atzīts mārketinga eksperts un procesu komentētājs. Viņš lasa aizraujošas lekcijas par klientu mārketingu, zīmoliem, stratēģijām un inovācijām. Viņa izteiksmes veids ir vienlaikus pārdomāts un piesardzīgs, provokatīvs un interesants.

Fisks ir starptautiskā uzņēmējdarbības laikraksta Financial Times izdotās mārketinga rokasgrāmatas un uzņēmumu vadītājiem paredzētās grāmatas The Complete CEO līdzautors. 2006. gadā pētnieciskais žurnāls Business Strategy Review viņu ierindoja vadošo jaunās uzņēmējdarbības domāšanas pārstāvju vidū.

Autors: Pīters Fisks
Nosaukums: Mārketinga ģēnijs
Izdevniecība: Jāņa Rozes apgāds
Izdošanas gads: 2009
Tulkojums latviešu valodā: Agnese Krivalde
Lappušu skaits: 392
ISBN: 978-9984-23-324-6

 uzzini-cenu

Scroll To Top