Pārdošanas meistari (Grāmatas apskats)

Pārdošanas meistari (Grāmatas apskats)

Nav noslēpums, ka vēl nesenā pagātnē cilvēku attieksme pret pārdevēja profesiju nebija tā labākā, taču, šķiet, šī brīža tendences rāda, ka situācija palēnām sāk mainīties uz labo pusi. Kādēļ tā? Droši vien tāpēc, ka arvien vairāk pārdevēju kļūst par patiesiem savas nodarbes lietpratējiem.

Aizvien pieaugošs skaits pārdevēju beidzot sāk apzināties to, ka pārdošana ir sava veida palīdzības profesija.

Ja jums patīk palīdzēt cilvēkiem, tad jūsu pārdošanas karjera būs produktīva un atmaksāsies. Ja nepatīk, jūsu izredzes nav lielas.

Šodien uzmanība pārdošanas profesijā vairāk tiek vērsta uz savstarpējo attiecību veidošanu, nevis uz tūlītēju ieguvumu komisiju veidā. Pārdevēji tagad tiek mācīti koncentrēties uz to, cik daudz attiecību ir izveidots mēnesī, nevis tikai uz saņemto pārdošanas čeku skaitu, jo ir pierādīts, ka ja jūs spējat izrādīt patiesu interesi par otra labklājību, šis cilvēks gribēs ar jums sadarboties – un bieži pieliks visas pūles, lai to panāktu.

Mūsdienīga pārdevēja leksika vairs nevar pastāvēt bez terminiem attiecību un atsauksmju mārketings, un kā mēs visi ļoti labi zinām, tad attiecības veidojas tieši sarunu ceļā, tādēļ ne velti tiek uzskatīts, ka saruna nav pārdošanas daļa… tā ir pārdošanas sirds. Taču tie, kas tagad domā, ka, uzzinājuši šo meistaru noslēpumu, varēs veiksmīgi manipulēt ar cilvēkiem, stipri kļūdās – personīgās attiecības pārdošanā ir svarīgas, taču tās ir jānopelna. Draudzība rodas no jūsu palīdzības viņu mērķu sasniegšanā vai viņu problēmu mazināšanā, tāpēc tie, kuri domā tikt cauri ar īslaicīgu attiecību veidošanu, smagi vilsies. Turklāt ilgtermiņa ieguvums no pilnvērtīgi veidotām attiecībām ir daudzkārt lielāks, jo vairākkārtīgi ir pierādījies fakts, ka ir daudz vieglāk pārdot esošiem klientiem, nekā meklēt jaunus.

Grāmatas pasniegšanas stils nedaudz atgādina Oga Mandino grāmatu “Panākumu universitāte”, kurā eseju veidā ir apkopoti profesionāļu un veiksmīgu cilvēku padomi, šajā gadījumā konkrēti pārdošanas jomā, kas dod iespēju vienā grāmatā iziet vairāk kā 80 pasaules pārdošanas meistaru skolu. Mācies no pasaules labākajiem tirgoņiem vienuviet, pārvarot visus iespējamos šķēršļus ceļā uz saviem panākumiem, risinot citu cilvēku problēmas.

Galvenais uzsvars grāmatā tiek likts uz attiecību un atsauksmju mārketingu, kas tiek dēvēts par 21. gadsimta pārdošanas stūrakmeni. Šim jautājumam grāmatā veltīta teju puse tās satura, taču bez tā apgūsti arī nepieciešamo psiholoģisko sagatavotību, kas nepieciešama šajā izaicinošajā profesijā ar nosaukumu pārdošana, nosaki savus personiskos, profesionālos un pārdošanas mērķus un sasniedz tos visharmoniskākajā veidā, jo kā grāmatā lieliski sacīts:

Ja jūs nesasniedzat savus pārdošanas mērķus, jūsu dzīves mērķi nav īsti sakārtoti.

Un visbeidzot, pārdevējs, kas spēj radīt emocionālu saikni ar klientu, iegūst konkurences priekšrocību.

Par autoriem

Dr. Ivans R. Misners ir pasaules lielākā biznesa tīklošanās organizācijas BNI dibinātājs un priekšsēdētājs. Savulaik studējis Dienvidkalifornijas universitātē, kurā arī ieguva doktora grādu. Šobrīd Misners ir viens no New York Times pārdotākajiem autoriem, un savas karjeras laikā viņš ir paguvis sarakstīt 16 grāmatas.

Katru mēnesi Dr. Misners raksta sleju priekš Entrepreneur.com un ir vecākais partneris Atsauksmju institūtam (starptautiska atsauksmju treniņorganizācija), kā arī uzstājas ar vieslekcijām dažādās Amerikas universitātēs par tēmu biznesa menedžments un sociālais kapitāls.

CNN ir nodēvējis Misneru par “Modernās tīklošanās tēvu”, savukārt, žurnāls Entrepreneur viņu sauc par “Tīklošanās guru”, un ne velti, jo viņš tiek uzskatīts par pasaules vadošo ekspertu jautājumos par biznesa tīklu veidošanu un ir uzstājies ar uzrunām daudzās starptautiskās kompānijās. Dr. Misneru ir intervējuši laikraksti L.A. Times, Wall Street Journal un New York Times, un viņš ir piedalījies dažādos televīzijas un radio sarunu šovos CNN, CNBC, BBC un NBC.

Dons Morgans ir BNI meitas organizācijas dibinātājs Kanādā, kuru 1995. gadā viņš nodibināja kopā ar savu partneri Nensiju Holandu. Dona 30 gadu pieredze psiholoģijā, organizāciju attīstīšanā un biznesa vadībā ļauj veiksmīgi paplašināt BNI darbību visā Kanādā, sniedzot atbalstu citiem uzņēmējiem.

Autori: Ivans R. Misners un Dons Morgans
Nosaukums: Pārdošanas meistari
Izdevniecība: Lietišķās informācijas dienests
Izdošanas gads: 2008
Tulkojums latviešu valodā: Inese Bernsone
Redaktors: Valda Zvaigzne
Lappušu skaits: 304
ISBN: 978-9984-826-18-9

 uzzini-cenu

Scroll To Top