Pievienotā vērtība (Grāmatas apskats)

Pievienotā vērtība (Grāmatas apskats)

Pasaule mainās, bet vai tu mainies tai līdzi? Ir vairāk kā nepieciešams pierādījumu tam, ka tradicionālais mārketings, ja vispār spēj atpelnīt pats sevi, tomēr vairs neattaisno uz tā liktās cerības. Cilvēki ar katru dienu kļūst arvien “imūnāki” pret uzbāzīgajām un nereti apnicīgajām reklāmām, tāpēc ir vajadzīgs kaut kas svaigs, kaut kas neparasts. Varbūt PIEVIENOTĀ VĒRTĪBA?

Pasaulslavenais mārketinga eksperts Sets Godins savā grāmatā aicina uzņēmējus un organizāciju darbiniekus atteikties no tradicionālā, savu potenciālu izsmēlušā mārketinga un pievērsties nākotnes jeb tā sauktajam ideju mārketingam, galvenokārt uzmanību vēršot tieši uz idejām, kuras sevī iemieso pievienoto vērtību.

Nākotne piederēs tām kompānijām, kuras iemācīsies atrast, realizēt un pārdot pievienoto vērtību.

Uzsvaru liekot nevis uz cilvēku vajadzību, bet drīzāk uz viņu vēlmju apmierināšanu.

Ar paša izstrādātajām diagrammām autors uzskatāmi parāda, ka šodien naudas “grūšana” mārketinga aktivitāšu palielināšanai vairs nenes to atdevi, kāda tā bija agrāk. Šodien jārīkojas gudrāk. Tai vietā, lai tērētu naudas līdzekļus mārketingā, ar mērķi pārdot nevienam nevajadzīgas lietas, autors aicina uzņēmumus pievērsties inovācijām, apgalvojot, ka inovācija ir lētāka nekā reklāma, ko arī nepārprotami parāda “Godina līkne”.

Katrs nākamais dolārs, kas tiek iztērēts lielā reklāmas kampaņā, nenodrošina atbilstošu peļņas pieaugumu, un otrādi – katrs nākamais dolārs, kas tiek ieguldīts plaša mēroga izpētē un attīstībā, kā arī investēts tehnoloģijās, arī nenodrošina atbilstošu peļņas pieaugumu.

Tāpēc šodien būtiska ir abu šo darbību simbioze jeb tā saucamais “Zelta vidusceļš”.

Pārāk sarežģīti? Bet kurš teica, ka tas būs viegli?! Ar to ir jārēķinās, ka pieaugot sabiedrības attīstībai, pieaug arī sarežģītības pakāpe visās citās sabiedriskajās attiecību jomās, tai skaitā arī mārketingā. Turklāt, kā vienu no galvenajiem balstiem pievienotās vērtības radīšanā, autos min tieši uzņēmuma darbiniekus, neatkarīgi no tā, kurā līmenī vai nodaļā viņi darbotos. Sets Godins ir pārliecināts:

Vieglās inovācijas spēj piedāvāt ikviens no mums, pat (un jo īpaši) ja neesat mārketinga nodaļas darbinieks. Tieši šīs inovācijas ne tikai vairo kompānijas peļņu, bet arī darbam piešķir jēgu, padara to interesantu un aizraujošu.

Taču pārmaiņu ieviešanā ir jābūt gatavam lielai pretestībai, jo nekas nav grūtāks par ierastās kārtības mainīšanu.

Grāmatas paveiktais

Visas Seta Godina grāmatas ir kļuvušas par starptautiskiem bestselleriem, taču, kā jau mārketinga guru pieklājas, tās no parastām grāmatām atšķiras ar to pozicionēšanas veidu. Piemēram, konkrēti šīs grāmatas pirmie 10 000 eksemplāri tika pārdoti sauso brokastu pārslu iepakojumā, savukārt, viņa iepriekšējā grāmata “Violetā govs” – īstā piena pakā. Tas ir tikai neliels demonstrējums tam, kā pēc autora domām strādā ideju mārketings ar pievienoto vērtību.

Par autoru

Sets Godins ir viens no mūsdienu ievērojamākajiem biznesa domātājiem pasaulē, biznesa konsultants, ASV pazīstams uzņēmējs un autors 13 grāmatām, kuras tulkotas vairāk nekā 30 valodās. Viņš ir pasaulē vispopulārākais e-grāmatu autors kā arī ir pamats uzskatīt, ka viņa blogs ir pasaulē lasītākais profesionālais blogs, kuru vada viens cilvēks. American Way Magazine Setu dēvē par “Amerikas varenāko mārketeru”, viņš ir radījis daudzus mārketinga terminus, kā arī ir pieprasīts lektors pasaulslavenās kompānijās kā Google, Disney u.c.

Sets Godins ir ieguvis zinātnisko grādu informātikā un filozofijā Taftas universitātē un MBA mārketingā Stenfordas Biznesa skolā. Laikā no 1983. līdz 1986. gadam viņš strādāja kompānijā Spinnaker Software par zīmola menedžeri. Vēlāk viņš pievērsās grāmatu izdošanas biznesam, izveidoja vienu no pirmajām online kompānijām, šobrīd pasaulē vadošo ineraktīvā tiešā mārketinga uzņēmumu Yoyodine, kuru 1998. gadā iegādājās Yahoo!. Pēc Yoyodine pārdošanas Sets Godins kļuva par Yahoo! mārketinga viceprezidentu.

Kopš 2005. gada viņš ir dažādu projektu iniciators, tai skaitā 2005. gadā viņš dibināja rekomendāciju mājaslapu Squidoo.com, 2008. gadā paša izsludinātā sešu mēnešu alternatīvās MBA programmas veidotājs un īstenotājs, 2010. gadā uzsāktā projekta The Domino Project iniciators sadarbībā ar Amazon, un 2012. gadā 30 000 vārdu manifesta autors, kas veltīts mūsdienu izglītības sistēmai, kuru iespējams bez maksas lejupielādēt viņa mājas lapā Sethgodin.com.

Autors: Sets Godins
Nosaukums: Pievienotā vērtība
Izdevniecība: Zoldnera izdevniecība
Izdošanas gads: 2010
Tulkojums latviešu valodā: Lelde Bārdiņa
Redaktors: Valdis Zoldners
Lappušu skaits: 254
ISBN: 978-9934-8083-3-3

 uzzini-cenu

Scroll To Top