Uzņēmējdarbības meistarība (Grāmatas apskats)

Uzņēmējdarbības meistarība (Grāmatas apskats)

Grāmata „Uzņēmējdarbības meistarība” ikvienam jaunajam uzņēmējam kalpos kā modinātāj zvans, jo īpaši tiem, kuri, būdami kvalificēti speciālisti, pametuši darbu, pievērsušies biznesam, uzskatot, ka pratīs to vadīt labāk, nekā līdzšinējais darba devējs, tomēr vēlāk attopas, ka biznesam nesokas tik labi, kā cerēts.

Vairāku gadu gaitā, konsultējot tūkstošiem mazo uzņēmumu vadītājus, grāmatas autors ir novērojis kādu parādību, kuru viņš ir nodēvējis par jauno uzņēmēju liktenīgajiem maldiem.

Ja jūs izprotat biznesa tehnisko pusi, jums šķiet, ka saprotat arī pašu biznesu, kuram pateicoties šis tehniskais darbs tiek veikts.

Pieredze rāda, ka šis priekšstats ir pilnīgi nepamatots un tāpēc tiek uzskatīts par mazo uzņēmumu neveiksmju galveno cēloni. Cilvēki nesaprot, ka, pievēršoties uzņēmējdarbībai, viņiem nāksies apgūt daudz jaunu zināšanu un būs jāveic darbi, ar kādiem viņi iepriekš nekad vēl nav saskārušies.

Mēs visi esam dzirdējuši teicienu, un, ļoti iespējams, paši pēc šī principa nereti arī dzīvojam – ja tu vēlies, lai kaut kas tiktu paveikts kā nākas, labāk to izdarīt pašam. Kas, patiesībā, ir tikai kārtējais neveiksmīga biznesa simptoms.

Ja jūsu bizness pilnībā ir atkarīgs no jums, tad jums nevis pieder bizness, bet jums ir darbs. Un tas ir pasaulē sliktākais darbs, tāpēc, ka jūs strādājat neprātīgā labā!

Un tas neprātīgais nav neviens cits, kā jūs pats, ar savām kaprīzēm un augstajām, nereti pat nesasniedzamām prasībām pret sevi un padotajiem.

Lieki piebilst, ka šāds biznesa modelis nav dzīvotspējīgs, jo agrāk vai vēlāk tas laupa dzīvesprieku. Kā norāda grāmatas autors, šādā biznesā klienti drīzāk kļūst par problēmu un apgrūtinājumu, nekā par iespēju nopelnīt, jo, tiklīdz kāds pie jums kaut ko pērk, jums nākas strādāt.

Neskatoties uz to, ka uzņēmumus cilvēki parasti dibina ar mērķi, lai viņiem vairs nekad nenāktos strādāt, šī vārda tradicionālajā izpratnē. Tomēr šo sākotnējo mērķi ar laiku sāk aizēnot paša radītais bizness un drīz vien tas kļūst par tavu dzīves mērķi, lai gan dzīves mērķis ir kaut kas daudz vairāk.

Tiklīdz jūs sāksiet saprast, ka kalpošana biznesam nav jūsu dzīves mērķis, bet tieši otrādi – jūsu biznesa galvenais mērķis ir kalpot jūsu dzīvei – jūs sāksiet strādāt nevis savā biznesā, bet pie sava biznesa attīstības.

Šajā grāmatā tiek stāstīts par to, kā izkļūt no apburtā loka, kas neļauj palūkoties uz uzņēmumu kopveselumā, un kādas darbības ir jāveic, un kādas izmaiņas ir jāievieš, lai beidzot uzņēmums sāktu strādāt tikpat precīzi kā Šveices pulkstenis. Nav noslēpums, ka visa pamatā ir sistēma, taču to nav iespējams radīt, ja uzņēmuma īpašnieks visu laiku ir aizņemts ar operacionālo darbu veikšanu un tā arī nerod laiku stratēģiskai plānošanai. Visbeidzot atceries, ka tava uzņēmuma izaugsmes ierobežojumus nenoteiks tirgus vai kapitāla trūkums tik lielā mērā, kā to noteiks zināšanu, pieredzes un jo sevišķi entuziasma trūkums.

Grāmatas paveiktais

Vairāk nekā 20 gadu pēc pirmā izdevuma iznākšanas „Uzņēmējdarbības meistarība” turpina būt viena no visvairāk lasītajām biznesa rokasgrāmatām mūsdienās – tā tulkota vairāk nekā 29 valodās un kopumā izdota vairāk nekā miljons eksemplāros. Daudzi ietekmīgi biznesa izdevumi, eksperti, organizācijas un uzņēmumu vadītāju aptaujas grāmatu „Uzņēmējdarbības meistarība” atzinuši par vienu no izcilākajām biznesa rokasgrāmatām pasaulē. Vairāk nekā 118 universitāšu visā pasaulē šo grāmatu ir iekļāvušas savās mācību programmās.

Par autoru

Maikls Gerbers ir apmācību un konsultāciju kompānijas E-Myth Worldwide izveidotājs un prezidents. Kopš tā dibināšanas 1977. gadā E-Myth Worldwide palīdzējusi radikāli mainīties un attīstīties vairāk nekā 65 000 uzņēmumiem 145 valstīs. ASV biznesa žurnāls Inc. Maiklu Gerberu nodēvējis par pasaules ietekmīgāko mazā biznesa guru. Savas dzīves laikā viņš ir sarakstījis vairāk nekā 10 bestsellerus, tostarp pasaulē lielu popularitāti guvusī grāmatu sērija E-Myth.

Autors: Maikls Gerbers
Nosaukums: Uzņēmējdarbības meistarība
Izdevniecība: Zoldnera izdevniecība
Izdošanas gads: 2013
Tulkojums latviešu valodā: Māris Garbers
Redaktors: Valdis Zoldners
Lappušu skaits: 224
ISBN: 978-9934-8083-7-1

 uzzini-cenu

Scroll To Top