Uzstāšanās māksla (Grāmatas apskats)

Uzstāšanās māksla (Grāmatas apskats)

Lai gan iesākumā varētu šķist dīvaini – kāpēc ierindas cilvēkam būtu jāapgūst prasme uzstāties, taču tiklīdz mēs izlemjam virzīties uz augšu pa karjeras kāpnēm vai pievērsties savai uzņēmējdarbībai, drīz vien tas top skaidrs, jo šajā ceļā vislielākos panākumus nodrošina tieši prasme uzstāties.

Ar uzstāšanās mākslu nevajadzētu saprast kā monologa lasīšanu neaptveramam cilvēku pūlim, jo varbūtība, ka kaut kas tāds ar tevi notiks, ir visai zema, turpretim varbūtība, ka tavā dzīvē pienāks brīdis, kad būs jāpārdod sava vīzija četru cilvēku investoru grupai, jāpierāda savs pārākums trijiem potenciālā darba devēja pārstāvjiem vai jāprezentē jaunais produkts 20 cilvēku izplatītāju komandai, ir visai liela. Un tieši prasme uzstāties būs tā, kas parūpēsies, lai viss iepriekšminētais norit veiksmīgi, jo grāmatas autors ir pārliecināts:

Ja tava uzstāšanās prasme ir nepietiekama, vari būt drošs – tu zaudē naudu, palaid garām iespēju iegūt sapņu darbu, sabojā savu profesionālo tēlu un ierobežo savas karjeras iespējas.

Jāatzīst, ka šie ir tikai daļa no neskaitāmiem iemesliem, kādēļ ikvienam vajadzētu veltīt kaut nedaudz uzmanības savas runāt prasmes pilnveidošanai. Taču, esmu pārliecināts, ka lielākā daļa cilvēku, pat arī zinot uzstāšanās prasmju sniegtās priekšrocības, visticamāk to nedarīs, kas tevi – ja tomēr izlemsi pilnveidoties – nostādīs galvas tiesu augstāk par konkurentiem jeb citiem vārdiem: “Viduvēja runātāja zaudējums ir izcila runātāja ieguvums.”.

Turklāt šajā jomā nav jātiecas pēc pilnības, jo reti kurš profesionāls orators to sasniedz – un, atklāti sakot, tā arī nav nepieciešama, bet dažas fundamentālas iemaņas noteikti ir nepieciešams apgūt, par ko tad arī tiek stāstīts šajā grāmatā. Kā vienu no biežāk pieļautajām kļūdām var minēt runātāja vēlmi noturēt nedalītu auditorijas uzmanību, bet, kā norāda autors, “neviens temats vai runātājs nespēj noturēt auditorijas nedalītu uzmanību uz ilgu laiku”, taču, ko noteikti var iemācīties – kā nemitīgi atgūt auditorijas uzmanību, gadījumā, ja tā neviļus kaut kur noklīdusi.

Ja tu vēlies, lai tavu vēstījumu dzird un atceras – tam jābūt īsam, koncentrētam un tam jāattiecas uz lietu.

Vēl kas ir svarīgi – plānojot uzstāšanos, padomā, cik lielu lomu piešķirt tehnikai un ar tās starpniecību rādītajiem vizuālajiem palīglīdzekļiem, jo, kā mēs visi zinām – tehnika mēdz pievilt, tāpēc savu runu noteikti nevajadzētu balstīt uz vizuālajiem materiāliem, bet tikai papildināt to, jo pat 30 sekunžu dīkstāves tehniskas kļūmes dēļ var izgāzt visu prezentāciju – mēs visi noteikti to esam piedzīvojuši. Un visbeidzot, “tā kā 55% no mūsu saziņas notiek neverbāli, tad pievēršot pastiprinātu uzmanību saviem neverbālajiem signāliem, mēs spēsim radīt labvēlīgu pirmo iespaidu ik reizi”. Vienmēr to atceries un izmanto savā labā!

Par autoru

Timotijs Dž. Keigals jau vairāk kā 20 gadus strādā par prezentāciju un plašsaziņas līdzekļu konsultantu. Viņa klientu sarakstā var atrast Fortune 500 kompānijas, asociācijas, biznesa skolas, politiskās grupas, jauno tehnoloģiju kompānijas, kā arī vadošos tirdzniecības un vadības pārstāvjus. Viņš strādā ar kompānijām pie prezentācijām par finansējuma piesaisti un publiskajiem akciju piedāvājumiem.

Viņa kompānija The Koegel Group piedāvā apmācības, grupu seminārus un prezentācijas tiem, kas vēlas uzlabot savu sazināšanās efektivitāti un vēstījumu. Viņš ir arī Koegel Group Impact Speakers īpašnieks. Tā ir aģentūra, kas organizē slavenību, biznesa līderu, izcilu sportistu, ievērojamu politiķu un treneru uzstāšanās.

Autors: Timotijs Dž. Keigals
Nosaukums: Uzstāšanās māksla
Izdevniecība: Apgāds “Atēna”
Izdošanas gads: 2008
Tulkojums latviešu valodā: Edgars Ungurs
Redaktors: Antra Lezdiņa
Lappušu skaits: 214
ISBN: 978-9984-34-299-3

uzzini-cenu

Scroll To Top